Kroppssammansättningstest nr 2 av 3

Ja nu har jag gjort test nr 2 av 3... Trodde på andra resultat men jag är nöjd iaf. Vet ju inte riktigt vad man har att vänta men det går verkligen åt rätt håll :)

Ett kroppssammansättningstest utförs på en speciell impendansvåg som läser av hur din kropp ser ut på insidan. Här mäts:
1. vikt
2. kroppsfett
i procent
3. vattenprocent
4. muskelmassa
5. fysisk status
(balans mellan muskelmassa och fettmassa. Skala 1-9 där 4,5,6 är hälsosamt)
6. basal metabolism (hur mycket energi din kropp behöver)
7. fysisk ålder (hur gammal är din kropp jämfört med din biologiska ålder)
8. benmassa (skelettvikt).
9. bukfett

Första mätningen gjordes 22/1 och igår (21/2) gjordes det igen.
Jag har satt första mätningens resultat inom parentes.
Här är resultatet efter 4 veckors träning och 3 veckors "matmedvetenhet":
1. (77,3kg) 74kg
2. (31,2%) 29,3%
3. (51,3%) 52,6%
4. (50,5kg) 49,7kg
5. (5) 6
6. (1596kcal) 1563kcal
7. (38år) 33år
8. (2,7kg) 2,6kg
9. (5) 4

Mest glad och stolt är jag över nr 1, 7 och 9. Där ser man att detta verkligen ger resultat! Jag känner det ju själv men det är alltid kul att se det svart på vitt, hihi. Nu är det 6 veckor kvar och sedan får vi se igen vad som har hänt med kroppen!

Idag har vi gruppträning mellan kl 20-21. Får se om jag kommer iväg lite tidigare för ett par minuter i solariet och lite springande på löpbandet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0