Nystart igen :)

Nu har kroppen börjat komma tillbaka, återhämtat sig hyfsat bra och mjölken börjat sina, så nu är det dax att ta ett redigt tag i hälsan. 17kg ska bort och det känns att det är nu eller aldrig.

7kg sitter kvar efter Hugo och 10kg! sitter kvar efter Alva.



För att komma igång och se något resultat snabbt så har jag börjat med Nutrilett i kombination med middag och frukt/grönsaker. Det kommer jag göra 1-2 veckor, sen blir blir det mer mat, mindre shake och mer träning!
Dessa 2 första veckor kommer motionen bestå av promenader och igår började jag med en på 7,5km. Det blir ju lite extra vikt, ca 20kg, när Alva och Hugo är med i vagnen och det är ju inte fel. Har ju tur att Alva fortfarande finner sig bra med att sitta still såpass länge :)

 

Innan Hugo föddes vägde jag 88kg, nu ca 4 veckor efter väger jag 77kg. Mitt mål är 60kg, som jag vägde innan jag blev gravid med Alva, och där trivdes jag väldigt bra!

Förra gången jag försökte göra mig av med några kilon så hade jag och Daniel en deal som var att jag fick 500kr för varje kilo jag gick ner. Denna gången blir det samma deal, men den börjar inte gälla förrän jag kommit ner till samma vikt som jag slutade på då, dvs 69kg. Jag ska ner till 60kg så jag har 4.500kr att hämta :)

Mitt första delmål är att komma ner under 70kg. Då ska jag belöna mig med att fixa mina fransar och bryn och göra en ansiktsbehandling.
Nästa mål är att komma ner till 65kg. Där blir "vinsten" att fixa fransar & bryn + att göra något riktigt kul hos frisören.
När jag nått mitt mål på 60kg blir det shopping! Kommer behöva lite nya kläder då jag antar att även om vågen visar en sak så sitter nog inte kläderna likadant längre efter några graviditeter :) Sen blir det fransar, bryn och frisör här med :)

Jag har inte satt någon tid för när jag ska ha nått målet men vill nå det innan 2012 är över. Jag hoppas naturligtvis att det ska gå fortare men med 2 barn och hus så VET jag att tiden inte kommer räcka till till allt som jag vill göra med träning och motion. Det får bli det jag hinner och i största mån lägga om kosten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0