Tårtkurs

Idag var jag på tårtkurs på Tårtdecor här i Kungälv (www.tartdecor.se). Det var hur kul som helst :) Jag har ju inte bakat på många år så det fick bli en Baskurs. Vi gjorde en tårta från grunden tillsammans och sedan gjorde var och en dekorationer genom spritsning så som blommor, blad, text mm. Det var jättekul och enkelt!
Vi fick lite recept på tårtbotten, mousse fyllning, smörkräm och kristyr.

Så nu är jag sjukt sugen på att gå fler kurser och göra en massa tårtor! Frågan är bara vart jag ska göra av dem...tanken är ju att jag ska bli av med ca 20kg...

Här är en gallerkrans som jag gjorde idag som ska ligga på en tårta. Det är första gången jag spritsade så jag är väldigt nöjd med resultatet :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0