Måndag

Natten till idag var lite jobbig då Alva av någon anledning sov väldigt oroligt. Jag tror det är för att hon saknar Daniel... Hon somnade gott vid kl 20 men "vaknade" lite halvt till och från från 20:30. Hon var inte vaken men sov inte heller, utan grät och var ledsen och nästan okontaktbar. Det gjorde det lite jobbigt eftersom hon inte kunde säga vad hon var ledsen för. Men strax efter k 21 vaknade Hugo och ville ha mat så då tog jag med Alva till soffan och satte på Musse. Då vaknade hon till men satt tyst och stilla i soffan i närmare 1 timme...det är inte likt henne alls. När Hugo var mätt och belåten fick han lägga sig i sin säng och jag & Alva i våran. Det tog ett tag innan hon somnade riktigt men sedan sov hon gott, och jag med.

Imorse var vi TRÖTTA! Jag drog mig i en halv timme innan jag orkade gå upp och börja med barnens frukostar. När det var klart väckte jag Alva och tog upp Hugo. Efter allt morgonbestyr så var det dax att åka till tandläkaren med Alva, hon skulle ta salivprov som de tydligen gör när de är 2 år nu för tiden. Det gick snabbt och lätt och hon fick en tandborste och tandkräm som hon blev superglad över. Hon tycker det är jättekul att borsta tänderna :) Vi hade sådan tur att vi träffade Anna-Karin där och Alva fick massor av presenter av henne! Gissa om Alva kommer vilja gå tillbaka dit, hihi.



När vi redan var ute och åkte så tog vi vägen om Alva & Hugos gammelfarmor Ulla och hämtade upp dopklänningen. Det närmar sig snabbt så det är gott att ha den hemma. Den 29 oktober ska Hugo döpas i Romelanda kyrka, sen blir det lite smörgåstårta och tårta i församlingshemmet.


Hugo växer så det knakar. Den svarta AC/DC bodyn har han fått ärva från storasyster som fick den av Johan, Lisa & Alex :) Han är lika snäll ännu, sover och äter som han ska :) När han vaknar till så tar vi ett träningspass i babygymmet. Soliga dagar är det så gott så han nästan somnar, hihi

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0