Vilken härlig dag!

Oj vad denna dagen går långsamt! Har hunnit hur mycket som helst och det är jätteskönt!
Det började med en lång och härlig frukost innan vi slängde på en maskin tvätt för att sedan åkta till sjukgymnasten och prova ut ett bälte mot foglossning. Har kännt av det i en dryg vecka men nu har det blivit värre. När vi väl kom dit så tar de inte betalkort... något som de inte sa i telefon när jag frågade om priset, morr! Så det var bara att gå en bra bit till bankomaten, på kullersten!, och tillbaka igen. Men nu har jag fått min motion för idag, hihi.


När vi var klara där så åkte vi och handlade. Fick med mig lite grejer hem som jag alltid glömmer, t.ex. batterier till vågen och brandvarnaren, lådor som vi ska ha ultraljudsbilder, tester, hårtofsar, mm från barnen i, lite grejer från apoteket och så. När vi kom hem blev det korv och mos till lunch, något som Alva tycker väldigt mycket om så det blir inget gnäll om vilken mat hon ska ha. Medan hon åt så hann jag med att tömma diskmaskinen och fylla den igen så nu står den och går. Fick också hängt upp tvätten och startat en ny som rullar runt nu.


Jag fick bäddad rent hennes säng och tvättat hennes snuttar så nu är allt rent hos henne. Hon har ju ögoninflammation och grisar ju ner lite på natten stackarn. Men det verkar som om den är över till helgen. Nu ligger hon och sover middag och vaknar nog när som helst. Klockan är 14 och hon har sovit en timme, det är vad hon brukar göra på dagen.



Igår var jag på kontroll igen hos barnmorskan och allt såg bra ut. Glenns hjärtslag låg på 144 och SF måttet var 25cm. Vikten på mig ökar ju konstant men det är bara att acceptera tyvärr. När Glenn kommer ut så ska det bli ändring och vikten som jag hade innan jag blev gravid med Alva ska jag komma i närheten av iaf. Hmm... kan nog ta ett tag men det får det göra så länge jag når dit!
Vi tog alla blodtprover igen och det såg bra ut. Fick bokat in ett ultraljud till i juli och satt 6st datum som jag ska till barnmorskan igen fram till den 12 september när han bör titta ut. Sen ska vi ju på 3D/4D ultraljud om knappt 2 veckor! Det ska bli riktigt kul :)

Igår fick jag även svar från Försäkringskassan ang. Graviditetspenningen och den blev godkänd. Så onsdagen den 13 juli blir min sista arbetsdag fram till runt oktober 2012 :) Men vem vet, det kan ju bli jobb en och annan lördag kanske om man har tur. Kan ju vara gott att komma hemifrån lite grann under ett helt år och så får Daniel lite egen tid med barnen. Jag är ju för det mesta hemma när han är det så han tycker det är riktigt kul när det bara är han och Alva de få gångerna jag hittar på något själv :)

Nu är det dax att byta i tvättmaskinen, sedan får vi se vad eftermiddagen har att erbjuda!
Trevlig torsdag på er allihopa :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0