Besök hos min bror och hans fru :)

Daniel jobbade ju i Nyköping och Stockholm förra veckan och då passade vi på att hälsa på min bror och hans fru på helgen. Så när Daniel hade jobbat klart på fredagen så packade vi in oss i bilen och åkte till Mörby Centrum och tog en bit mat och tittade lite i affärer. Efter ett tag så kom min bror och hans fru som hade slutat jobbet och vi handlade lite innan vi följde med dem hem. Det var så kul att se dem igen för nu var det ett längesedan. Speciellt sen vi träffade Lisa, har nog inte sett henne sen hon blev gravid och de ska ju ha i Juli så det var ett tag sedan, hihi. På kvällen var nog alla mer eller mindre trötta så det blev en skön soffkväll med mycket prat och lite tv i bakgrunden.



Lördagen började med sovmorgon IGEN! Och efter en härlig frukost (med vattenmelon till Alvas stora förtjusning) så åkte vi till Arninge centrum och tittade i lite affärer. Allt från barnaffärer till systembolaget, så det var för oss alla, haha. Vi fick tag på ett par Crocs till Alva, jag glömde ta med mig hennes skor när vi åkte hemifrån på onsdagen... och Daniel (min bror) och Lisa köpte en boll så när vi kom hem och efter flera misslyckade försök att få Alva att sova så blev det fotboll på gräsmattan! Ojoj vad hon tyckte det var kul! Hon höll på hela tiden och alla skulle titta :)

 

På kvällen kom Lisas föräldrar ner och åt middag med oss. Det var jättekul att träffa dem igen och Daniel hade ju inte sett dem innan. Inte heller Alva. Vi grillade och det var hur gott som helst! Kyckling, kött, majs, halloumi tror jag det var och så sallad & potatis till det. Mätta blev vi så det räckte, hihi.
Lisas föräldrar hade med sig en smarrig hemmagjord rabarberpaj och vaniljsås till kaffet! Åhh, jag måste bara bli bättre på att baka! Rabarber har vi ju så det räcker i trädgården, så det är ju bara att börja! Det är ju så gott!



På söndagen var det dax för hemfärd. Vi åkte runt 10 redan tror jag, men det var gott så att vi inte behövde stressa hem och ändå hade vi hela kvällen kvar när vi var hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0