En underbar tripp till Gotland!

Då har jag varit på Gotland för första gången i mitt liv :) Bättre sent än aldrig, hihi.
Vi åkte dit i söndags och hem igår. Daniel var där i jobbet och jag och Alva var där för semester. Vi hade väldigt tur med vädret och slapp undan regn så när som på ett par droppar.

Lägger upp en massa bilder i detta inlägg, med lite kommentarer, för bilderna talar bättre själva än vad jag skriver :) Alla ni som varit där vet ju hur underbart det är, till er andra; ÅK DIT!

Hotellet som vi bodde på heter Breda Blick och har samma ägare som Gute Hotell. Båda ligger innanför ringmuren i Visby. Balkongen längst upp var våran på korten i mitten och det andra är utsikten från balkongen :) De hade en härlig trädgård som Alva kunde springa omkring på med.
 



Så fort vi lagt upp våra saker på rummet så tog vi en promenad allihop; jag, Daniel, Alva, Agne och Erja.



På dagarna medan Agne och Daniel jobbade promenerade jag, Alva och Erja runt och tittade på hus och ruiner mm. Allt är snett och vint, ligger tätt ihop, har många år på nacken och är verkligen charmigt. När man kom upp lite så hade man en underbar utsikt mot havet.
 

 

 
 


Det var kul att titta på alla hus som låg överallt, för inget hus var det andra likt!
Många hus hade klätterväxter på fasaden.
 
 
 
 

I en liten vändzon hittade vi även en liten brandstation med betoning på liten :)
 


Andra kvällen så passade vi på att äta middag, grillat, i trädgården. Jag vilade mig mest ;) och Erja lekte med Alva medan Daniel fixade maten & grillade och Agne serverade dricka & bjöd på förrätt som var rökt vildsvin. Alva hittade en gräsdklippare som hon sprang runt med ett bra tag :)
 
 

Ena dagen när jag, Alva och Erja var ute och gick så kom vi ovanför kyrkan som är jättestor. Lite kul att se den uppifrån med. Härlig utsikt var det under hela promenaden.



Sista kvällen tog vi oss en promenad genom staden och hittade en restaurang med uteservering som låg mot havet. Efter en jättegod middag blev det strandpromenaden hem.

 
 
 

 


På båtresan hem fick Alva en "gourmet" tallrik pasta för 47kr.
Speciellt flexibla var de inte utan dubbelt så mycket pasta + köttfärsås + dricka ingick i menyn för 47kr, men eftersom det var vårt val att bara ta lite pasta så var det samma pris för det...smidigt :)


Kommentarer
Postat av: Milla från Uppsala

Helt underbara bilder. jag har varit på Gotland över dagen bara på en crossbana, så det är kanske dax åka över på en semestertripp :)

2011-06-22 @ 11:02:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0