♥ Bröllopsdag i Grebbestad ♥

Igår firade jag och Daniel 1-årig Bröllopsdag ♥

Dagen började med att Daniel gick upp med Alva vid 7-tiden och jag fick mig en sovmorgon till kl 9 :)
Efter frukosten packade vi allt vi skulle ha med oss inkl picknickkorg och styrde mot Grebbestad. Det var där Daniel friade för 3 årsedan, på dagen idag. Vi gifte oss den 5/6 förra året på Väderöarna och firade det hela på Tanumsstrand. Eftersom både dagarna och platserna ligger precis bredvid varandra så slår vi ihop det och firar båda samtidigt. I år blev det en kombination med rätta dagen för bröllopsdagen och platsen där han friade.



 
 

Vi vandrade fram och tillbaka på bryggan, tittade på båtar och njöt av solen och havslukten. Det är så otroligt fint där ute! Det är inte mer än 1½ timmes bilfärd men det blir inte av att man åker dit så ofta. Det blev inget bad men Daniel var allt och kände på vattnet :)

 
 

Lunchen eller picknickkorgen åt vi på en bänk vid bilen med utsikt över båtarna innan vi tog en sväng till på bryggan. Maten bestod av pasta, korv & bröd, pannkakor, smörgåsar, yoghurt, fruktsallad, frukt, juice, saft, dricka mm. Vi hade så vi klarade oss i flera dagar tror jag, hihi

 

Till efterrätt fick jag mig en glass och Daniel och Alva lekte för fullt på lekbåten. Där finns en fender hängande och Alva tyckte det var jättekul att putta den fram och tillbaka :)

 

Daniel och Alva hittade varsin tröja som de köpte. Alvas är lite stor men den blir nog go till sensommaren/hösten. När vi kom hem så hade Daniel en överraskning till mig, en bröllopspresent...vi hade bestämt redan innan att vi inte skulle köpa några presenter till varandra så jag funderade på vad det kunde vara...

Det var en BOMULLS pad med en 1:a på eftersom det var 1-årig bröllopsdag och det är ju BOMULLSBRÖLLOP ♥

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0