Tö & cappuccino daim


Då var det en ny vecka IGEN! Tiden flyger och snön töar bort. Jag gillar snön och speciellt när den har legat kvar så länge och fortfarande är vit och fin. Jag hoppas att den ligger kvar över sportlovet för all barn som ska vara här hemma den veckan så att de kan åka både skidor, pulka och stjärtlapp :)

Det blev ingen fika med Alexandra & Melvin i fredags då vi var lite luddiga med vad vi båda menade, haha. Jag fattade det som fredag och hon som måndag...men men, vi gör ett nytt försök snart igen :)

Julen skulle plockats ner i helgen men jag orkade inte. Daniel håller på med bastutaket så han hade fullt upp med. Så idag ska jag försöka få ner lite av det i kartongerna och så får Daniel lägga upp dem på vinden ikväll när han kommer hem.

Inatt läste jag klart boken "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann". Den var riktigt rolig och väldigt speciell :) Jag rekomenderar den starkt om ni är på jakt efter en underhållande bok.

 

Nu sitter jag här vid datorn och lyssnar på Radiohuset på P4, dricker Cappuccino Daim (Mmmm, gott!) och surfar omkring lite planlöst. Alva är i full färd med att laga mat till mig, dockan Siv och hunden Mini. Mest blir det olika frukter som hon fick i julklapp :)
Efter lunch när Alva sover ska jag ut och hacka bort lite is på uppfarten så att man inte riskerar att slå halvt ihjäl sig så fort man ska till soptunnan, brevlådan eller bilen.



Ha en bra start på veckan alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0