15 veckor till ledighet...

Nu är det äntligen tillbaka till "vanliga" veckor igen och vardagen rullar på. Nu är det inga röda dagar förrän om 15 veckor när påsken infaller :) Men fram till dess så hinner det hända lite grejer som bla innebär ledigt ändå. Daniel åker upp till Branäs på Grabbresa (gubbresa, hihi) med min bror, pappa och hans pappa nu i slutet av januari. Då ska jag leta upp barnvakt till Alva för jag har både möte på dagis och event på jobbet när de är borta men det löser sig alltid på något sätt :) Sen har jag årsmöte med kattklubben, årsmöte med riksförbundet för kattklubbarna, Daniel ska till Tysklan med jobbet, vi ska till Sälen med Lisa, Johan, busen Alex och nykläckta Maja och Petra, Peter och goa Moa :) Det är 16 födelsedagar dit med, phu! Men sedan är det påsk med allt vad det innebär och som vanligt blir det att gå ner till Idrottshallen för att ta en sväng om på dansgolvet till Lasse Stefanz.

Jag besiktade bilen i förra veckan med och den gick igenom! Härligt, det är ju första gången sedan jag köpte den för 2 år sedan. Så idag bokar Björn (snäll som han är) in service och så får vi se vad de har att säga om den. Jag vet att det är rost på bromsskivorna bak men har inte koll på om de byts eller slipsas, någon som vet? Sen hoppas jag att kamremsbytet är nästa gång, det kostar ju lite det med, men det återstår att se.



Alva började för ett tag sedan att ofta ta på sig mössor inne och det gör hon i stort sett ett par gånger varje dag nu. Jag tycker att hon är otroligt söt i mössa så hon får gärna bli en "möss-tjej" om hon vill, hihi. Men nu det sista har hon börjat ta på sig både det ena och det andra. Hon hänger allt hon kommer över runt halsen, mina toppar, byxor, handdukar mm. Kanske ska ta lite utrensade kläder och börja spara till en "utklädningslåda" som jag & Daniel hade när vi var små. Där hade vi kläder från både mamma & pappa, mormor & morfar och jag tror att det även var från farmor & farfar! Vi hade en hel sopsäck med gamla kläder som vi kunde spöka ut oss med när vi ville och tyckte det var hur kul som helst!

  


Tydligen gillade jag med mössor när jag var liten :)

I helgen som gick har jag gjort absolut ingenting! Och det var jättehärligt! Daniel har däremot slitit med rummen som renoveras, han har satt lister och fixat elementskydd. Vilken skillnad det gör! Det ser mysigare och hemtrevligare ut med skydden tycker jag, plus att fönsterbrädan blir bredare :) Här är lite bilder före, under och efter renoveringen.

 

 



 

 

Så, nu ska jag ta hand om sista tvätten för idag (4:e) och byta ut disken i maskinen för andra gången. Får ju ta igen lite efter en sån soft-helg som jag har haft!

Ha en bra dag och se upp för halkan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0