Påskhelgen

Nu är påskhelgen över och den var alldeles förträfflig! Hur bra som helst :) Vädret kunde ju inte bli bättre, vi fick gjort en hel del och umgicks med familjerna.

Långfredagen gick åt till att rensa rabatter. Daniel tog Alva hela dagen och jag kunde vara ute och göra vad jag ville :) Så nu är alla rabatter klara bortsett från en liten buskrabatt. Nu är det bara att shoppa lite jord, blommor och grönsaksfrön. Jag vill ha lite tomater, ärtor, sallad, morötter mm. Det är så himla gott att gå och äta direkt från landet på sommaren!



Mitt på dagen kom även mamma och pappa och åt lite påsklunch. Det blev bl.a. sill, potatis, ägg, köttbullar och korv. Det är ju lite "storhelgsmat". Jul, påsk och midsommar har ju samma grund med några specifika tillbehör. Tur att det är så gott. Fick som vanligt gjort ett gäng med lökskalsägg :)



Påskafton började tidigt och Alva satte direkt igång och målade påskteckningar till mormor & morfar och farmor & farfar. Vi tog en promenad runt i Kungälv efter frukost och blev lite förvånade när affärerna hade öppet! Men det var riktigt bra då jag äntligen fick mig en mamma-jeanskjol på Vero Moda som jag försökt få tag på ett bra tag. Jag hittade även en stickad tröja som jag köpte. Daniel gick in för att titta på skjortor på Herrcity och kom ut med en jättesnygg Oscar Jacobson kavaj för 500kr (ord pris 4.800kr) och ett par kostymbyxor för 200kr :) Så vi fick gjort lite fynd på vår promenad!



När vi kom hem var det dax att packa ihop lite grejer för att åka till mina föräldrar och påska. Alva blev påskkärring och lämnade sina fina påskteckningar och busade runt. Det blev en snabbvisit för att återvända hem för en sovstund innan vi gick upp till Daniels föräldrar. Alva påskade även där som påskkärring och lämnade över en teckning och ett par lökskalsägg. Vi åt påskmiddag och hade det jättegott, kaffet tog vi ute i solen och njöt av värmen.



På påskdagen var vi bjudna på middag till Daniels kusin Stefan och hans tjej Anna-Karin. Det blev GRILLAT! Så otroligt gott det var! Det var jättekul att träffa dem för det var så längesedan som vi sågs sist. Timmarna flög iväg och när klockan blev 21 så åkte vi in till Kungälv och Idrottshallen för att dansa till Lasse Stefanz som vi gör varje påsk. Det var inte lika knökat med folk så det var faktiskt lite bättre iår. Lite enklare att dansa när det inte är så mycket folk på golvet.



På annandagen var det Daniels tur att greja i trädgården. Han klippte hela häcken, både mot grannen och gatan. Busken på framsidan fick ny frisyr den med :) Jag och Alva passade på att vara ute och hon gick direkt upp till lekplatsen och ville åka rutschkana. Det tycker hon är jättekul. På den nedersta gården så har de en lekplats som är anpassad för de mindre så hon kan springa upp och ner som hon vill och det är ju kul. På de andra så är ställningarna lite högre och hon klarar det inte riktigt själv än.

 

 

Kommentarer
Postat av: christine

Vilken ljuvlig liten påskkärring. Så lik sin mamma...hihi

2011-04-28 @ 11:08:22
URL: http://www.tyrasmatte.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0