Glad Påsk!

Äntligen har påsk ledigheten kommit! Hoppas att vädret blir bra så att man kan lägga planeringen ute på dagarna. Det finns ju att göra, hihi. Jag ska fixa odlingslådor, städa bilen invändigt, röja lite i garaget och se vad som ska sparas, slängas och säljas. Sen ska vi ska ner på Lasse Stefanz på påskdagen som vanligt och bugga lite. Innan vi går ner blir det middag med Daniels kusin Stefan och hans tjej Anna-Karin. Det ska bli så himla kul för det var ALLDELES förlängesedan vi sågs!

Idag blir det återsim för mig och Alva medan Daniel jobbar fulldag. Orkar jag efter simningen ska jag se om jag kan hitta mig ett par vårskor, typ Converse. Jag har verkligen INGA vårskor! Det är stövlar och gymnastikskor och det är ju inte så himla kul att gå runt i jämnt...

Skulle behöva införskaffa mig lite nya mammakläder med. Var så nöjd och glad över att jag "bara" gått upp 3kg i v19, men nu i v20 så har jag gått upp 5kg! Vart kom de ifrån? Det som känns skönt ändå är att jag får på mig byxor som vanligt men tröjorna är bra korta i nederkant nu och magen sticker ut :)

Igår var Alvas sista dag på dagis innan påsk och de hade haft påsklunch och tupp-jakt :) Tycker det är kul att de hittar på en hel del saker både inne och ute på hennes dagis. Hon stormtrivs verkligen och gjort det från dag ett!

 

Ha en riktigt Go & Glad Påsk på er allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0