Björn Skifs och julmarknad med FUB

Denna helgen har bjudit på flera trevliga stunder. Fredagen började med att jag och Alva simmade, hon tycker att det är jättekul :) Nu har hon börjat åka rutchkana rätt ner på mage vilket gör det hela ännu roligare, hihi.

Efter det åkte vi till Romelanda och hämtade min mamma, hon och pappa skulle passa Alva fredag - lördag. Pappa kom direkt efter jobbet. Så medan mamma och Alva lekte för fullt gjorde jag mig iordning och plockade fram allt vi skulle ha med oss. Jag och Daniel skulle in till Göteborg och möta upp ett par vänner för att äta middag på Danilo, gå till Scandinavium och se på Björn SKifs och sova på hotell!



Maten var jättegod och föreställningen super, efteråt gick vi tillbaka till hotellet och satt och tjötade ett bra tag. Kvällen var helt kanon, när vi kom ut från Scandinavium hade det snöat och allt var vitt och "juligt". Det var behövligt för mig och Daniel att göra något själva utan Alva, men visst saknar man henne fort. På morgonen var det ju lite konstigt att inte vakna av att hon sitter och leker i sin säng utan att det är helt tyst...

Vad är det bästa med att bo på hotell? Just det - HOTELLFRUKOST! Hur gott är inte det, det är en av de saker jag gillar bäst. Massa god mat att välja på och man slipper att ta fram det, laga, plocka bort och diska :)

Vi checkade ut vid kl 10 och åkte direkt till Kvarnkullen i Kungälv och FUB´s Julmarknad. Där var alla och några till :) Ingela, Mats & Ingemar, Niklas & Maritha, Anna & Urban + många mer. Och självklart en massa besökare! Det var bra med besökare trots att det var julmarknader både på Bohus Fästning och Fredkullaskolan. Sen gjorde ju snön att en del inte vågade sig ut som brukar komma. Men i det stora hela gick det galant och vi fick sålt en hel del till förmån för FUB i Kungälv.
Ica Maxi i Kungälv hade skänkt en massa saker till lotterivinster, bland annat en takbox som jag var stor spekulant på. Men tyvärr gick vinsten till någon annan lycklig. Vinstnumret var 66 och jag hade 64, 65 och Ingela 67! Snacka om otur!

När vi var klara där och åter hemma i vårt goa hem (borta bra men hemma bäst stämmer verkligen!) så var vi båda ganska trötta. Jag gick och la mig och sov en stund innan maten, Daniel hade fixat grillade revben :)
Sen var det en mysig tv-kväll som väntade.

På söndagen vaknade vi återigen av Alva :) Hon är bra på morgonen och leker själv i sängen när hon vaknat. Vi åt frukost och gjorde oss iordning för att åka in till stan och shoppa lite. Innan svängde vi förbi Ingemar och hämtade upp honom. Därefter åkte vi till Elgiganten i Bäckebol och tittade efter en pulsklocka som vi ska ha när vi går på crosstrainern. De hade inte den vi ville ha så vi fortsatte till Media Mark. Inte heller de hade den så vi fortsatte med en förmiddags fika.
Garmin Forerunner 305
Vi åkte vidare till Backaplan och medan jag gick och provade kläder (har ju mina vikt-pengar att shoppa för) så gick Daniel, Alva & Ingemar till Elgiganten och hittade pulsklockan vi ville ha! Jag hittade en hel del fint men köpte inget utan väntar till senare i veckan när vi ska ner till Helsingborg och jag ska ta en heldag i Väla köpcenter och shoppa loss helt! Fast jag hittade en lång stickad tröja på Lindex som var på rea, ½-priset, som tyvärr inte fanns i rätt storlek, men jag beställde den på nätet när jag kom hem för de hade 1st! kvar. Hoppas att det stämmer och jag hinner få den till på lördag när vi ska ut på roligheter igen :)

Nu är det dax för Alva att få lite frukt och sedan lägga sig och sova en stund. Då ska jag passa på att måla det sista i hennes blivande rum så att Daniel äntligen kan börja lägga in golvet, som han väntar på det, hihi. Hinner vi innan det blir mörkt så ska vi ut och leka i snön lite, sen bär det av till Daniels kusin Björn, ska bli så kul att få se hans hus som han köpte för ett tag sedan! Hoppas han är hemma bara :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0