Idag är det Lucia!

Idag är det lucia men det närmaste lussetåg jag kommer är nog på tv. Jag och Alva sitter och tittar på Efter 10 på tv4 och äter äpple & dricker kaffe :)

Har ju glömt att skriva att förra söndagen när vi kom hem från Öland fick vi en present från Daniels föräldrar på vår ½-års bröllopsdag, hihi, det var ett av de otroligt fina ljus som Ingela gör själv!

 

Hon gör dem i olika storlekar och i olika motiv och de är bara SÅÅÅ snygga tycker jag! Ska köpa några fler av henne när vi har satt upp träpanelväggen i vardagsrummet. De kommer passa bra in i den "nya" stilen. Hon tar 45kr/st för dem och det är ju som hittat!

    

I veckan som gått så har vi inte gjort så mycket utöver det vanliga. Alva & Daniel var hemma tisdag, onsdag & torsdag medan jag jobbade. Men i fredags vara hela familjen friska och vi var iväg på lite kuligheter med mitt jobb. Istället för vanligt julbord så blev det bowling och mat på Nordmanna Bowling. Alva fick följa med och det var inga problem, hon charmade de flesta och fick full passning så jag kunde koncentrera mig på att spela. Fast det hjälpte inte så mycket för jag är inte bra på bowling, hihi. Men kul är det! Daniel vann totalt och fick den fina vandringspokalen!

 

I helgen som gick var vi på julbord med Daniels jobb igen, nu med andra halvan av säljare med respektive. Vi var i Sunne på Selma Lagerlöfs Spa :) Det var riktigt härligt. Medan grabbarna konfererade satt vi tjejer ute i vedeldade badtunnor, hur bra som helst! Efter det blev det ett gott julbord och de hade kallrökt lax som jag saknade sist, hihi. Face 84 spelade på kvällen och det hade vi sett fram mot mycket, det var längesedan vi dansade så det var vi sugna på. Men tyvärr så var det ett totalt värdelöst golv, ett ihopsatt gummigolv ovanpå en heltäckningsmatta...Daniel förstörde sina skor och jag mina fötter. Jag tog av mig skorna eftersom gummi mot gummi inte fungerar att snurra på när man buggar, men mina fötter tyckte inte om att snurra på gummi heller :(
Men boendet, maten, personalen och spa avdelningen var helt toppen!



När vi kom hem igår och hade landat lite så satte vi oss i soffan framför tv:n för att slappa. Jag började titta lite på blocket och hittade ett soffbord som vi fastnade för båda två! Vi ringde och de fanns kvar (de lades ut 15 min tidigare) så vi bestämde oss för att hämta dem direkt. Det var en serie med 3st bord, ett soffbord, ett avlastningsbord och ett lampbord. Vi ringde Ingela & Mats så de kom ner och passade Alva så länge.
Så nu har vi kommit lite längre i iordningställandet i vardagsrummet. Efter jul & nyårs helgerna så åker väggpanelen upp med!

     

Ha en trevlig lucia på er allihop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0