Hugos ankomst!

Ja, nu är han äntligen här, vår lilla guldklimp Hugo!
Det gick inte riktigt lika fort som med Alva men jag är väldigt nöjd ändå :)



Det började med att vattnet gick kl 02:31 natten till i onsdags (14/9) och ca en ½ timme senare började jag lite smått känna av sammandragningar/värkar. Vi ringde till förlossningsavdelningen och sa att vattnet hade gått men att inga värkar riktigt satt igång. De ville ha in oss på kontroll för att konstatera vattenavgång kl 08 på Östra. Med Alvas snabba förlossning i bakhuvudet så blev jag lite skeptisk till att vänta så länge men okej, börjar det får jag ju åka in tidigare bara, tänkte jag.

Värkarna kom starkare och lite tätare och när kl var 04:30 var de 1 på 10 minuter, då åkte Daniel upp med Alva till hans föräldrar. När han kom ner så ringde jag förlossningen igen och sa att jag ville komma in direkt för en koll och fick till svar att det är fullt både på Östra och på Mölndal! Så kan jag inte vänta till kl 08 så får jag åka till Näl eller Varberg! Hjälp vilken panik jag fick! Jag lade bara på luren och började grina... Men Daniel fick lugnat mig och sa att sätter det igång på riktigt innan kl 08 så har vi ju Kungälvs sjukhus ett par hundra meter härifrån, och där finns läkare som kan ta hand om oss och skicka oss vidare med ambulans vart vi nu får plats.

Men det höll sig till kl 06:50 då vi åkte mot Östra, vi åkte lite tidigare för att inte fastna i köerna. Väl där inne hade jag 1 värk / 5 min och de skickade oss till förlossningen i Mölndal direkt. Vilken lättnad det var att få reda på att det hade blivit en plats ledig! Väl därinne hade värkarna avtagit lite men vi fick ett rum och de tilltog och ca 3 ½ timmar senare kom lilla Hugo till världen!



Det som var lite synd var att jag fick en barnmorska som var väldigt hårdhänt och inte brydde sig om vad jag kände eller ville. Hon körde på även om jag bad henne ta det lungt, vänta lite eller sluta med vad hon gjorde. Hade jag inte varit så otroligt trött och haft så ont så skulle jag bett om en annan. Jag fick nog dubbelt så ont pga henne än vad jag hade behövt att få i samband med undersökning, själva födseln och eftervården. Men men, ute är han och allt gick ju bra ändå.



När vi åkte ner till bb avdelningen så fanns det inga singelrum utan jag fick dela med en annan tjej som fått en flicka 2 timmar efter oss. Tyvärr så innebar det ju att Daniel inte kunde stanna, och vi kunde inte åka hem alla 3 då det inte fanns någon läkare som kunde kolla så att allt var bra med Hugo innan utskrivning.
Så natten var väl sådär, sov ganska dåligt och samma för Daniel. Kan tänka att det inte är så kul att åka hem själv heller. Men Daniel kom tillbaka kl 8 på morgonen och tog hand om Hugo medan jag åt frukost. Sedan blev det besök hos läkaren och allt var bra så vi fick åka hem!

Kommentarer
Postat av: Emma, Oliwers mamma

fy för hårdhända barnmorskan. Jag fick ju en idiot där när jag skulle föda oliwer som va otrevlig o jävlig o skicka mig till östra.

Men skönt o höra att du mår bra o att ni fått en go liten guldklimp. Hugo är ett så fint namn. Skulle jag vilja min son skulle heta om jag fick en till, men Jimmy kompis heter Hugo :( Morr!!!

GRATTIS igen till hela familjen :)

2011-09-17 @ 23:07:55
URL: http://fantasiemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0