Lite av varje :)

Så är det äntligen fredag igen och denna veckan har varit lite jobbig. Daniel har varit ute och rest tisdag, onsdag och torsdag så jag har haft fullt upp med barnen. Hugo klarar sig bra mellan matningarna men Alva har ju en hel del energi och värre blir det av att vi är lite begränsade nu under badrumsrenoveringen. Vi håller oss till köket och vardagsrummet på dagarna så alla leksaker är framme och lek sker mer eller mindre på mig... Som tur är har ju vädret varit gott så vi har kunnat leka lite ute innan det är dax för middag. Här är lite kort från helgen när vi var ute hela familjen.

 
 


Igår målade hon med vattenfärger och fick till en råtta :) Har inte en aning om vad det ska föreställa egentligen...



Det är gott att hon är på dagis några timmar och får lekt av sig lite energi. Nu fick vi reda på att hon ska byta avdelning efter jul och gå med de "stora" barnen. Det är blandade känslor hos mig, fröknarna där hon är nu är verkligen BÄST! Både jag, Daniel och Alva stormtrivs med dem! Men samtidigt är Alva äldst där sedan efter sommaren då det kom in 12st 1 åringar, så jag tror hon kan få lite roligare på den andra avdelningen. Det tråkiga är bara att det nu kommer att delas på Alva och Smilla, hennes bästis på dagis :(

 

Hugo äter och växer så det knakar! Han blir större så snabbt tycker jag...lite för fort går det. Det känns mer nu än med Alva men det kanske beror på att jag vet att detta antagligen är sista barnet och att jag inte kommer att vara med om detta igen. Så det får gärna ta sin tid när han växer upp, hihi.
Han ler mesta tiden han är vaken, har börjar jollra, slår på sina mobiler över vagnen & babysiten och gillar verkligen att bara ♥



Renoveringen går framåt men det känns som om det står still då man inte ser så mycket av allt som görs. Nu är det el, vatten och avlopp som dras innan väggar, tak och golv ska sättas igen. Man ser ju mer resultat under rivningen och uppbyggnaden men där emellan känns det som om det står still :)

Reglarna till den nya väggen är uppe och vatten, avlopp och el draget till handfaten som kommer vara där.
 

Golvet har fått fler reglar och skivorna är inlagda och fastsatta.
 

Koppar till spottarna i taket är inne, elen dragen, fler reglar även här, brunnen är på plats, avlopp & vatten är draget till duschen.
 

Så, nu är det dax att göra fredag! Grillad kyckling står på menyn idag, sedan blir det Idol och fredagsmys i soffan. Ha en riktigt härlig helg alla ♥

Kommentarer
Postat av: Emma, Oliwers mamma

Tråkigt att hon behöver delas med sin bästis, men tror också stora avdelningen är bättre för henne. Mer utmaningar :)

Gud så söt Hugo är!!!!

2011-11-25 @ 22:20:01
URL: http://fantasiemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0