Stora tjejen

Idag har jag varit och tränat igen, det blev MRL (Mage Rumpa Lår) på Sportlife. Det är ett väldigt bra pass fast efter förra veckan kunde jag inte gå riktigt på hela veckan pga träningsverk :) Idag så träffade jag Anna-Karin (Daniels kusins sambo) där, hon skulle vara med på samma pass så det var extra kul. Vi ska se om vi kan gå på onsdagar och lördagar när det passar för det är ett riktigt bra pass!

Daniel har satt alla golvlister idag så nu ska Alvas gamla rum bara inredas! Han är bra på renovering min man, hihi. Det tog 5 dagar från början till slut. 1 dag rensning, skruva ner allt och slänga ut golvet. 2 dagar målning (1 strykning / dag) 1 dag golvläggning och idag har vi lagt in golvlisterna.

Vi var på BVC med Alva idag för 1½ års kontroll och hon är nu 82,5cm lång och väger 10,4kg :) Hon ligger bra på kurvorna och fick beröm från både Ingela och läkaren. Nästa besök blir inte förrän om 1 år! Hej o hå vilket hopp!

Av någon anledning så vägrade hon att sova idag, hon somnade endast max 5 minuter i bilen på väg till BVC, sen har det varit full rulle hela dagen. När hon skulle lägga sig så ville hon inte ligga i spjälsängen utan i den stora sängen som hon har fått nu. Det är en vanlig 90cm säng som står direkt på golvet, inte på ben eller någon gavel, så hon kommer upp o ner i den själv. Den sover hon i på dagarna sedan 1 vecka men det är första gången hon sover där på natten! Jag tycker att det ska bli spännande att se hur hon reagerar imorgon och om hon kommer sova hela natten. Hon börjar verkligen bli stora tjejen nu :)

Nu är det dax att spana in sängen, imorgon är det jobb igen. Men denna veckan så jobbar jag bara 2 dagar och det är dessutom ½ dagar :)

Hej hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0