Mvc & bakning

Nu har jag ju slutat jobba för denna gången och Alva är på dagis 3 dagar i veckan...vad sjutton ska jag hitta på? Jag vill göra allt och inget! Det är ju ganska bra och gott att vila när hon är borta men samtidigt så vill jag göra en massa saker utan att ha henne "ivägen", så som att städa, handla, tvätta, baka mm. Ska se om jag kan få en lite lagom balans på det innan Glenn tittar ut och tar min tid :)

Idag är det 13 dagar kvar till bf. Men det kan ju lika gärna vara 4 veckaor... :( Hoppas på att han kommer ut iaf runt bf. Nästan allt är klart inför hans ankomst. Ska ta bort lite saker från hans rum och packa Alvas "bb-väska", sen är det klart!



Igår fick jag lite energi efter att ha varit hos mvc och åkte till Maxi för att handla ingredienser till Chocolate chip cookies. Det var första gången jag bakade sådana och de blev jättegoda! För att få lite tuggmotstång i dem så hackade jag ner Marabou schweizernöt. Men nästa gång får det bli 2 plåtar då de blev lite större än jag trodde :)


Kommentarer
Postat av: Milla från Uppsala

mmmm ser gott ut.Kan man få receptet kanske.

Kram

2011-09-03 @ 14:22:10
Postat av: Linda Brodin

Självklart! Hur enkelt och gott som helst :)



Chocolate chip cookies

25-30 st



150 gram smör

1.75 dl farinsocker

1 ägg

3 tsk vaniljsocker

1 dl strösocker

0,5 tsk salt

0,5 tsk bikarbonat

3 msk kakao

3.75 dl vetemjöl

150 gram hackad choklad av eget val



Smält smöret och låt det svalna något.

Sätt ugnen på 175 grader.

Vispa ägg, farinsocker och vaniljsocker poröst.

Tillsätt strösocker, salt, bikarbonat, kakao, mjöl samt smör. Blanda i maskin några minuter till degen blir seg och blank men ändå luftig.

Blanda i den hackade chokladen.

Rulla degen till bollar cirka 3 cm diameter.

Lägg på en bakpappersbeklädd plåt med lite avstånd mellan kakorna då de flyter ut en del.

Grädda kakorn i 10 minuter och låt svalna något på plåt innan du lägger över dem på ett galler och låter dem svalna i minst 1,5 timme gärna 2. Då hinner kakorna blir så där underbart sega!

2011-09-05 @ 08:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0