En väldigt stressig morgon...

...blev till en väldigt härlig förmiddag :)
Jag sov inte riktigt bra inatt och var SKITTRÖTT imorse. Det blev inte bättre av att Alva sov gott och inte stod bredvid min säng och hoppade som hon brukar. Så jag snozade lite väl länge...
När jag väl kom upp hade vi bara 1 timme på oss innan vi skulle vara på dagis. I vanliga fall skulle det vara lugnt men idag skulle de ta kort så hon skulle duscha och "fixa" håret. Hon har så glatt hår att allt, hårband som spännen, glider ur håret så det är lättare att göra det när håret är blött.

Så det var bara att hoppa upp och väcka Alva, sätta igång vällingen (snabbfrukost) till Alva och värma mjölk till Hugo. När båda fått mat var det dax att duscha Alva, ner med allt inkl Hugo till nedervåningen, duscha, påklädning och göra tofsar. Upp med allt och alla, på med ytterkläder och sedan iväg. Vi hann men som sagt, det var lite stressigt...

Korten är tagna och jag har redan fått se dem på nätet :)
Lite skeva tofsar men hon är så söt vårt lilla ♥

 

När Alva var lämnad åkte jag och Hugo ner till Maxi och handlade lite ingredienser till bakningen som jag ska göra idag och imorgon. Imorgon kommer nämligen Ingela ner med hennes vänner och tar en fika och träffar barnen :) Tänkte göra nått enkelt till kaffet bara så det blir chokladkakor och cupcakes.

När vi kom hem och precis hade packat upp varorna så ringde Schenker och sa att de kommer med en leverans om 10 min. Det var Crosstrainern som kom!! HURRA!
Äntligen ska det börja tränas lite mer regelbundet. Med 2 barn så är det lite meckigt att komma iväg till gymmet och träna för både mig och Daniel. Men nu kan vi köra när det passar, oavsett klockslag :) Jag kan träna när Alva är på dagis och Hugo sover eller när Daniel kommit från jobbet och tar barnen, Daniel får träna före jobbet medan vi andra sover, haha!


Nu har Hugo fått mat igen och sover gott bredvid mig, jag har fått i mig en shake och en kopp kaffe :) Snart är det dax för Hugo att få ett bad, sen bär det av till dagis kl 14 för att hämta Alva och ta en promenad i det härliga vädret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0