Vecka 18

Efter vår barnfria helg så kom en fullspäckad vecka igen :) Jag jobbade som vanligt måndag till onsdag, men på onsdag eftermiddag så åkte jag och Alva med Daniel till Nyköping där han skulle jobba på torsdagen. Resan upp gick bra och Alva var helt fantastisk som vanligt. Hon hade med sig 2st nya filmer som hon fått av mormor & morfar som hon tittade på. Vi kom upp på kvällen så det blev inte mycket mer än att bära in alla saker, bädda och lägga sig. På torsdagen sov vi så länge så att vi missade frukosten, hihi. Som tur är hade vi med välling till Alva och en hel del frukt så vi klarade oss bra ändå.

 

Daniel var klar vid lunchtid och lagom till dess hade vi packat ihop alla våra saker så det var bara att bära ner dem i bilen och köra mot Stockholm där han skulle ha lite möten efter lunch. Där bodde vi på Scanic Järva krog och personalen där är helt underbara tycker jag! Vi har bott där innan med och de har något extra. Alltid så glada, trevliga och hjälpsamma oavsett vad man vill ha hjälp med eller frågar. En STOR eloge till dem!



Vi skulle få rummet kl 15 men receptionisten fixade så att vi fick det direkt när vi kom dit. Utcheckningen är kl 12 men den ändrade han till kl 15 så att jag och Alva "slapp" gå omkring och vänta tills Daniel skulle bli klar på fredagen. Så jag och Alva gick upp och packade upp det vi behövde för att sedan ta en lunchlur. Dagen for förbi snabbt som bara den och på kvällen kom Daniel tillbaka och vi tog en promenad i det otroligt härliga vädret.



På fredagen hann vi med frukosten men det var på håret :) Både jag och Alva sover riktigt gott på hotell tydligen! Där blev det lite av varje och Alvas favoriter är yoghurt och vattenmelon. Hon kan äta hur mycket som helst om man inte stoppar henne. Uppe på rummet så började vi småpacka och det sista vi gjorde innan vi checkade ut var att ta oss ett bad i badkaret. Alva älskar ju att bada men vi missade ju simningen som hon har på fredagar så det fick bli så här istället. Alva tycker det är lika roligt att leka i badkaret som att simma på simbadet :)

  

När allt var klart så tog vi med oss väskorna ner och satte oss i foajen och väntade på att Daniel skulle bli klar med jobbet så att vi kunde ta helg och vara lediga. Helgen tillbringade vi i Stockholm hos min bror Daniel och hans fru Lisa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0