Barnfri helg :)

Nu är vi hemkomna från vår barnfria helg som har varit helt fantastisk. Den började i fredags då vi lämnade Alva hos Ingela & Mats kl 15, sen körde vi ner mot Helsingborg. När vi kom ner stannade vi till på SF och Daniel gick in och köpte biljetter till filmen Thor innan vi anlände till hotellet.



Vi fräschade till oss och tog en liten promenad innan vi återvände till hotellet för var sin räkmacka. Efter det blev det ännu mer promenerande runt i staden innan det var dax att vända mot bion för att köpa popcorn, godis och dricka :) Filmen var i 3D och var väldigt bra får jag säga, även om jag normalt inte är så mycket för fantasy- filmer.



Lördagen började med sovmorgon! Lite lyxigt att inte bli väckt av Alva som står 10cm från ansiktet och ropar "mamma" kl 7 :) Sen blev det en härlig hotellfrukost innan vi gav oss av mot Danmarks färjan. Vädret var strålande som det har varit hela helgen! Bättre väder kunde vi inte fått!
Vi gick runt på Helsingörs gator och tittade i lite affärer. Jag fick tag i en skjorta och Daniel tittade på lite väskor men fick inte med sig någon hem. Efter en stund satte vi oss i solen på en uteservering för en liten lunch och hade turen att hamna bredvid en gatu-trubadur som var jättebra! Det var en helt perfekt lunch med god mat, strålande sol och härlig musik.

  

Efter några timmar och 13 km promenerande åkte vi tillbaka till Sverige. Där strövade vi runt på ett tivoli och i lite affärer. Jag hittade tre blusar och Daniel hittade äntligen ett par badshorts. När vi var klara gick vi tillbaka till hotellrummet för att vila lite och fundera på vart vi skulle äta middag.

      

När vi vilat, duschat och fixat till oss lite tog vi oss ner mot tivolit igen. På hörnet låg Helsingborgs Steakhouse och vi bestämde oss för att äta där. Vi blev INTE besvikna! Personalen var jätte trevlig och maten var otroligt god. Vi delade på en vitlöksbaguette med tsatziki till förrätt. Jag tog en fanta och ett glas vatten och Daniel tog ett flaska Jacob´s Creek Shiraz Cabernet. Han var väldigt nöjd med att jag är gravid så att han fick hela flaskan för sig själv :) Till efterrätt blev det kaffe och glass. Det var så skönt att sitta i lugn och ro, äta och prata utan att bli avbruten eller skynda på för att "någon" blir rastlös av att sitta sitt för länge :) Denna kväll har jag längtat efter länge!

 

Imorse vaknade vi 9:30 så det blev till att hoppa upp och duscha direkt för att hinna med frukosten som slutade serveras kl 10:30. Vi packade ihop och åkte till Väla köpcentrum för att titta på lite kläder och även kunna prova dem med provrummet stängt :) innan har jag ju varit där med Alva och fått ha hennes vagn mitt i dörren :) Denna gången fick jag tag på en jeansklänning som det var lite stretch i. Det var inte en mammaklänning så det fick bli i ett par storlekar större istället :) Vi hittade även lite kläder till Alva innan vi satte oss i bilen och påbörjade vår resa hem.

 

Väl hemma hämtade vi upp vårt lilla ♥ Hon hade haft det jättebra hos farmor & farfar :) När vi kom var de ute och lekte i sandlådan.



Nu väntar 2½ dagars jobb, sedan blir det en tur till bror & hans fru i Stockholm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0