Vilken helg!

Äntligen har vi kommit igång med taket i sparummet! Nu går det framåt igen :)
I helgen var Mats nere och hjälpte Daniel att sätta taket och de gjorde ett kanon jobb! Det blir ju lite pill med spottarna och rundningen vid bastun men de klarade det galant. Nu är det bara lite silikon som ska runt kanterna med. Det fick satt så mycket de kunde innan elektriken får komma hit och dra det som skall och koppla in allt. Det är ju golvvärme, spottar, bastuagregat, bastulampa och massagebadkar.

 



Lördagen var riktigt härlig. Strålande väder och ganska mycket slappa för min del.  Jag började dagen med jobb i och för sig medan "gubbarna" satte taket och Ingela passade Alva. Men det är ju bara 4 timmar så det gick fort. På väg hem så svängde jag in på Maxi och handlade lite. Vårvädret fick mig att köpa 2 buketter tulpaner, de är både fint och "fräscht" När jag kom hem blev det lite vila innan Alva och Ingela kom tillbaka från Alvas gammel farmor Ulla, som de hade hälsat på.

 

Middagen hade Ingela & Mats med sig så den behövde man inte bry sig om heller. Till efterrätt blev det fruktsallad och glass. Det är Alvas och min favorit nu, men Alva får bara frukt ;o) Sist blev det godis och melodifestival. En helt härlig lördag!

På söndagen blev det mer taksättning för Daniel & Mats och jag tvättade några maskiner medan Alva for runt och lekte med allt och inget. Lite rastlös blev hon emellanåt men hon tyckte nog att det var lite tråkigt att farfar höll sig på nedervåningen nästan hela helgen. Hon är allt en liten "farfar-tjej".
Till middag blev det inget mer avancerat än pasta och köttfärssås och samma efterrätt som på lördagen. Som avslutning blev det Solsidan och Time Out innan vi gick och lade oss.

Idag ska jag och Alva simma igen en gång som vi missade för ett par veckor sedan, efter det kanske vi tar en sväng på "stan" (Kungälv) för att titta på lite kläder i modell "mamma". Behöver ha lite nya byxor känner jag och har ju inte varit inne på Bekås och tittat på ett tag. De har lite roliga och fina mammakläder där.

Ha en trevlig måndag på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0