Ny bil, gungor & färg i håret

Efter att ha haft en "nere-period" så fick jag ny energi i måndags. På förmiddagen iallafall :) Vi var uppe ganska tidigt Alva och jag. Efter frukosten satte jag igång en maskin tvätt och en maskin disk, sen packade jag in all återvinning i bilen som har kämpat länge med att komma ut från skåpet...var snudd på att vi var tvugna att sätta på ett hänglås, hihi. Vi åkte till tippen med det och sedan ner till Maxi och pantade alla flaskor, de var nog sedan i julas då det var ett gäng med Julmust med...hmm...det finns både för och nackdelar med garage. Det rymmer ju mycket men det hade ju varit gott om man fick slängt allt med en gång istället för att ställa det där först och sedan "glömma av det".

Efter Maxi åkte vi förbi Volkswagen och tittade på den nya Sharanen. Jag har blivit sugen på en bil med skjutdörr då det ganska ofta blir problem att få in Alva i bilen på parkeringar. Folk har en förmåga att vilja stå näst intill på min bil oavsett vart jag ställer mig! Det är flera gånger jag har fått ta in henne genom vänster dörr och krypa över till högersidan för att sätta henne i sin stol då bilen bredvid har parkerat så nära så att jag inte får upp dörren utan att slå i den andra bilen. Det problemet försvinner ju med en skjutdörr :) Daniel är nog mer inne på en C-Max så den ska jag kolla på med. Vad tycker du? Sharan eller C-Max? (Bilderna är klickbara)

 

Efter lunch blev det en sväng till lekplatsen och gungorna en bit härifrån. Alva tycker att det är helkul att gunga :) När vi skulle gå hem ville hon gå själv och hon gick hela vägen hem, det var lite oväntat då det är en bra bit med både en brant uppförsbacke och en nerförsbacke men hon klarade det galant och var jätteglad :)



I söndags var mina föräldrar här och hälsade på. Det var riktigt trevligt då vi inte setts på ett tag. Det är lite konstigt men även om vi bor nära varandra så blir det ganska sällan som vi träffas. Kanske blir mer till sommaren när det blir goare väder och man vill ut lite mer. De hade med sig kinamat, semlor och tulpaner :)
Blommor är så kul och fint tycker jag. Har saknat det under ca 10 år så jag hade katter som åt upp eller välte allt vad blommor heter, hihi. Men nu kommer jag nog ständigt ha en vas med fina blommor på bordet :)



Nu är det dax att hoppa in i duschen för att komma iväg till jobbet, jobbar bara halvdag idag då jag ska till frisören kl 14 och sätta lite färg i håret :)

Ha en bra tisdag på er!


Kommentarer
Postat av: Hjätat

Jag tycker S-Max med måsvingar... :0)

2011-03-17 @ 01:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0