Malmö och gradiner

Vilket underbart väder det är idag! Strålande sol och 15 grader i skuggan!
Daniel håller på och grejar i trädgården, bl.a. gräva bort en del av sluttningen och fixa till 2st grönsaksland.

  

Alva har precis somnat efter lite mat. Vi gick en skön tur ner till Kungälv för att handla skor till henne och fick tag på ett par gympaskor Viking och ett par Kavat stövlar. Innan hade hon bara vinterkängor och fodrade vinterstövlar och det är liiite för varmt för det nu :) 

 

I veckan som varit jobbade jag som vanligt måndag till onsdag. Men på onsdag eftermiddag följde jag och Alva med Daniel till Malmö dit han skulle för att jobba hela torsdagen och på fredagen skulle han vara i Ängelholm. Så vi passade på att fönstershoppa i Malmö en dag och på fredagen åkte vi till Väla köpcenter och gick runt tills Daniel hade jobbat klart. Vi hittade en hel del fint men inget som var i rätt storlek...suck... Antingen var de för smått eller för stort, men men, det var trevligt att komma hemifrån lite och titta i affärer.

Så fort Alva vaknar nu så ska vi in till Backaplan och köpa gardiner och gardinstänger till hela övervåningen! Det är något vi skulle gjort för ett bra tag sedan men som inte blivit av. Så jag har mätt alla fönster och hoppas på att hitta vad jag söker :) Det är till köket, hallen, vardagsrummet, 2 barnrum och vårt sovrum.

Jag ska även smita in på Kappahl och se om de har en vårjacka till Alva som var slut i hennes storlek både i Malmö och på Väla. Det var en jättesöt brun tygjacka men dragsko i midjan och ett litet broderi på varje sida av dragkedjan. Hoppas hoppas att den finns kvar där!

Kommentarer
Postat av: Milla från Uppsala

Visst är det kul när man hittar gardin. Jag köper en del från Jotex.Där finns det en del snyggt. www.jotex.se. Kolla in sidan.

Kram Milla

2011-04-10 @ 17:27:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0