Ännu en vecka har gått..

Veckorna bara flyger iväg och nu har redan första advent varit! Men som förra veckan bjöd även denna på en massa roligheter :) Första halvan rullade på som vanligt med en ledig måndag och jobb i 3 dagar. Men när jag kom hem på torsdagen så packade vi bilen och gav oss iväg till Helsingborg. Daniel skulle ner och jobba och jag & Alva skulle shoppa! Har ju lyckats få ihop en del på min viktminskning så nu var det dax att sätta sprätt på lite, hihi. Resan ner gick bra trots vädret, när vi kom upp på rummet hade Daniel en del jobb att ta tag i medan jag och Alva slappade och tittade på tv.

Morgonen började med hotellfrukost! Det är ju bara sååå gott!
Daniel hade redan gett sig av ett par timmar tidigare så efter frukosten packade jag bilen och så åkte jag & Alva till Väla köpcenter. Det är ett riktigt trevligt köpcenter med en massa roliga butiker :)
Här är lite av det som shoppades i fredags:



Sen blev det en top, en cardigan, en klänning och en ring med. Alva Fick en tröja och en ny pyjamas.

När Daniel jobbat klart kom han och mötte upp oss och så tog vi en fika innan vi begav oss hemåt igen. Men vi gjorde en liten avstickare till Gekås i Ullared och köpte lite julpynt nu lagom till första advent :)

Här är några av sakerna:

   
  

Sen blev det ju en hel del julkappar till Alva med, hihi. Ojoj vad paket hon kommer att få! Utöver det fick vi även tag på en brödpåse i tyg och en julig kökshandduk.
När vi väl kom hem så var vi bra trötta men väldigt nöjda :)

På lördagen var vi igång igen, direkt efter frukost åkte jag ner och handlade lite i Kungälv, sen kom min mamma & pappa till oss. De skulle passa Alva medan jag & Daniel gick på Robert Gustafsson ihop med Mikael & Pia. Föreställningen började kl 15:00 och vi skulle vara där en timme innan. Showen var skitbra! Han är bara underbar, hihihi.



Efteråt gick vi ut och åt middag på Vino Pasta Tre, jag har aldrig varit där innan men maten var jättegod! När vi åkte hem så lämnade vi av Mikael & Pia i deras nya hus i Kärna. Vi fick oss en rundtur eftersom vi inte har varit där innan och det var jättefint. Stora härliga rum i 3 våningar, en stor uteplats och en lagom stor gräsmatta som vätte mot en av områdets lekplatser. Hur bra som helst för barnen ju :)
Vi kom hem redan kl 20:30 men det kändes som midnatt. Vi tog och slappade lite framför tv:n och Daniel & ALva somnade ihop i fåtöljen, så mysigt så.

I söndags var det 1:a advent och vi bjöd ner Daniels föräldrar på en enkel adventsfika, det blev glögg, lussekatt och pepparkakor. En och annan clementin åkte nog också ner. De höll på, eller håller på, att rensa vinden och hade med sig lite av Daniels gamla saker som vi kan ha till Alva. Bla en Brio tågbana, den tror jag kommer bli en succé hos Alva.
Jag fick även en present av dem, en handväska att ha på tex en Tjejkväll eller så. Det var en bag-in-box med vitt vin som såg ut som en handväska, den var skitfräck tycker jag, hihi!



Nu är ju Alvas blivande rum färdigmålat så Daniel lade in golvet igår, så när som på 2 bräder som han måste såga till för garderoben och elementrören som kommer upp ur golvet. Det blev dax för Alva att lägga sig så han fick sluta såga innan han var helt klar. Men hon var bra nyfiken och höll koll på honom så att allt blev rätt :)

 


Så det var förra veckan...denna veckan fortsätter likadant. Ledig måndag, jobb i 3 dagar och sedan iväg på roligheter till helgen :)

Ha en bra vecka alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0