God fortsättning på er!

Nu var det bra längesedan jag var här men lik som ni har jag haft fullt upp inför jul! Vi har varit magsjuka hela familjen plus att jag jobbade denna veckan med så tiden har runnit på bra!
Ja, magsjukan slog ut oss ganska bra allihopa, Alva blev dålig på natten till förra torsdagen, jag på fredag eftermiddag och Daniel lite senare på fredagen. Vi trodde det var vinterkräksjukan men det var nog "bara" vanlig magsjuka för den var så kort period och vi kände på oss innan att vi mådde illa. Men som tur var blev vi alla friska till jul! Och för att inte riskera något så var Daniel hemma med Alva hela veckan innan, det var bara 2 barn av 15 som var på dagis i måndags så det var nog fler som tänkte som oss.

Förberedelserna inför jul har varit intensiva men som sagt var Daniel hemma och fixade o donade det mesta medan jag jobbade :) Men vi hade ganska bra koll på läget vad gällde mat, klappar och pynt.

Lite strul ska det ju alltid vara innan och i år var det min bror Daniel som stod för det, hihi. Han och hans fru Lisa hade varit så otroligt gulliga att de skickade ner en julklapp till Alva med posten. Vi visste ju inget om det men i förrgår låg det en avi i brevlådan till Alva Brodin...ta med legitimation...hmmm...lättare sagt än gjort då hon knappt är 1½ år och varken har körkort eller pass :) Jag försökte få ut det med de bad mig ta med papper från skatteverket som visade att jag var mamma till Alva, hihi.
Men inte nog med det, Daniel & Lisa hade även skickat ner paket till våra föräldrar som jag skulle hämta ut...till Linda KARLSSON...! De frågade om jag bytt namn nyligen och nja, jag gifte mig ju i juni, så så nyligen var det ju inte, men visst hade jag bytt namn. De bad mig hämta mitt vigselbevis för att få ut paketet :)
Men koll som vi har (eller tur, haha) så behövde jag inte leta så länge innan jag hittade papper på både mig & Alva och fick ut paketen :)

  

Alvas rum var ju något som vi ville haft klart till jul och så blev det nästan iaf :) Vi har lite saker att fixa men det gör vi i dagarna nu. Golvlister och elementskydd är inköpt men ej uppsatt, sen ska vi ha nått mer på väggarna med men efter det är det klart! Daniel har gjort ett strålande jobb med rummet tycker både jag & Alva ♥ ♥ ♥

  

Julafton firade vi ihop med våra familjer, Ingela, Mats, Ingemar, Göran & Vaike. De kom kl 13 och fick mingla runt med lite glögg tills vi fått fram alla mat till buffén. Vi hade knytkalas så vi hade en massa god mat att duka fram. Vi hade dukat i Alvas gamla rum och så hade vi all mat i köket som man fick gå ut och hämta.
Efter maten var det naturligtvis dax för Kalle Anka och efter det var det blev det kaffe & godis. Och efter det var det äntligen tid för JULKLAPPAR! Något som Ingemar hade väntat på länge. Det var många paket som öppnades och lyckan var total, hihi.

  

Idag, juldagen, har varit väldigt fridfull. Vi har nästan inte gjort någonting. MEN! Vi har äntligen bestämt oss och bokat en BRÖLLOPSRESA! Lördagen den 14 maj åker vi till Pascha Bay, Alanya, Turkiet! Det kommer bli SÅÅÅ underbart att komma iväg lite, jag, Daniel och Alva :)

    


Kommentarer
Postat av: Daniel Karlsson

Jaa, du. Jag är förvirrad i vanliga fall men med julstress ovanpå mitt vanliga tillstånd så bli det så här... Jag är i alla fall väldigt glad att du lyckades få ut alla paketen... /Bror

2010-12-25 @ 19:54:52
Postat av: Linda Brodin

Ja det fick jag ju och Alva är så glad över sin julklapp från er :)

Hon hälsar och tackar.

2010-12-28 @ 15:06:21
URL: http://gorgon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0